Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen over kaartverkoop

Waar kan ik kaarten kopen?

Via onze website bestel je je kaarten gemakkelijk online op het moment dat jij dat wilt. Daarnaast kun je kaarten kopen in het Grand Café van maandag t/m zaterdag vanaf 17.00 uur.

Hoe kan ik online kaarten bestellen?

N.B. Om kaarten online te bestellen heb je een account nodig. Meer info staat onder ‘Hoe maak ik een account aan?’

Veelgestelde vragen over het account

Hoe maak ik een account aan?

Hoe kan ik mijn accountgegevens en / of wachtwoord aanpassen?

Wat doe ik als kaarten bestellen via de site niet lukt?

Als online kaarten bestellen niet lukt, neem dan contact met ons op via voorstellingen@theaterconcordia.nl. Tijdens het Repaircafé legt een van onze vrijwilligers graag uitlegt hoe het werkt (Repaircafé is elke eerste donderdag van de maand). Je kunt ook dagelijks na 17.00 bij Rob van Zuijlen in het Grand Café kaarten kopen (behalve op zondag).

Geven jullie korting aan 65-plussers?

Nee. De meeste theaters zijn in 2005 met deze korting gestopt, want toen is de 65+ pas afgeschaft.

Ik ben verhinderd, kan ik de plaatsbewijzen teruggeven?

Nee, aangeschafte kaarten kun je niet teruggegeven. Je mag ze wel doorgeven aan iemand anders.

Is het mogelijk om met een groep te komen?

Dit is onder bepaalde voorwaarden mogelijk. Neem hiervoor contact op met Jan Hogendoorn via 06 30948375 of stuur een mail met je aanvraag sturen naar voorstellingen@theaterconcordia.nl.

Is het mogelijk om op een wachtlijst te komen als een voorstelling is uitverkocht?

Nee. Vooralsnog maken we geen wachtlijsten.

Veel gestelde vragen over privacy

Waarom willen jullie mijn telefoonnummer weten?

Wij noteren graag je telefoonnummer, zodat wij je kunnen bereiken, als er bijvoorbeeld op het laatste moment een voorstelling uitvalt. We gaan zorgvuldig met je gegevens om, zoals omschreven in de privacywet.

Waarom willen jullie mijn e-mailadres hebben?

Bij belangrijke wijzigingen zoals annuleringen of verplaatsingen sturen we je een mailbericht. Ook ontvang je je e-tickets per e-mail.

Tijdens de voorstelling

Kan ik zelf bepalen waar ik zit?

Ja. Concordia kent geen plaats reserveringssysteem. Voorstellingen zijn vanaf alle zitplaatsen heel goed te zien.

Mag mijn kind op schoot?

Je mag je kind op schoot houden maar koop wel een ticket. Je reserveert zo een stoel. Dat is verplicht in verband met de veiligheid.

Hoe oud moet mijn kind minimaal zijn voordat het mee kan naar het theater?

Dat is per voorstelling verschillend. Voor de meeste cabaretvoorstellingen heeft het bestuur een minimumleeftijd bepaald en sommige films zijn ook geschikt vanaf een bepaalde leeftijd. Dat staat bij de DETAILS van de voorstelling vermeld.

Is Concordia rolstoeltoegankelijk? Kan er een begeleider mee?

Ja, rolstoelgebruikers kunnen voorstellingen in Concordia bijwonen. Je kunt het beste even voor de voorstelling contact opnemen met de kassa, dan zorgen we dat de rolstoelgebruiker gemakkelijk de zaal in kan.

Ik zit in een rolstoel, maar ik wil in de zaal op een gewone stoel zitten.

Dat zou geen probleem moeten zijn. Neem op de dag van de voorstelling ruim voor aanvang contact op met de kassa (tel. 0182 502202) om samen te kijken of er nog gemakkelijk bereikbare plaatsen beschikbaar zijn.

Mag ik foto’s maken in de zaal?

Nee. Fotograferen en/of (geluids)opnamen maken tijdens een voorstelling is verboden.

Soms vind ik het geluid te hard, kun je daar als theater niets aan doen?

Bij elke voorstelling zijn technici van Concordia en technici van het gezelschap betrokken. Onze technici maken de gast-technici wegwijs en helpen bij het opbouwen. Tijdens de voorstelling zelf, bedienen de gast-technici de knoppen voor geluid, licht en speciale effecten. Zij bepalen dus altijd zelf hoe het klinkt, hoeveel licht er op het podium is en hoe hard het geluid staat. Onze technici meten wel het aantal decibel en voorkomen dat de toegestane limiet wordt overschreden.

Na de voorstelling

Kan ik mijn geld terugkrijgen als ik niet kan komen, bijvoorbeeld bij extreem slecht weer?

Je kunt er altijd van uit gaan dat de voorstelling doorgaat, weer of geen weer. Als er onverhoopt een voorstelling wordt geannuleerd door het gezelschap of de artiest zelf (de enige partij die een voorstelling kán annuleren), dan stellen we je hiervan op de hoogte en vermelden dit zo snel mogelijk op de site. Concordia geeft geen geld terug als je niet naar Concordia kon komen vanwege slecht weer of het niet rijden van het openbaar vervoer.

Staat uw vraag niet in dit overzicht van veel gestelde vragen? Mail deze dan naar voorstellingen@theaterconcordia.nl.